anothersims

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Ny historia! - En tjej vid namn Sally

Av Emilia - 9 juni 2013 16:12

 

-Mitt namn är Sally, jag är 16 år gammal och bor i en villa vid havet, med min familj såklart.

Min familj består av mamma Laura, som kommer ifrån Colombia och är stylist, pappa Chris, som är författare, och min jobbiga men söta syster, Madie. Madie är 11 år och kan vara riktigt jobbig! Men vi är ändå väldigt bra vänner.


 

-Detta är jag och Cornelia, min bästa vän! Vi har varit bästa vänner så länge jag kan minnas, vi gör allt tillsammans! Cornelia och jag tycker lika om nästan allt. Vi har samma intressen, samma klädsmak och så vidre.


 

En vanlig dag i min familj börjar med att jag vaknar av väckarklockan, jag brukar ligga kvar ett tag, men sen ropar mamma, då måste jag gå upp..


  

När jag har klätt på mig så brukar jag gå in till Madie för att väcka henne, hon är en riktig sömntuta!


 

När jag har fått upp Madie ur sängen så går vi in till köket för att äta frukost, mamma och pappa tycker att hela familjen ska äta tillsammans, och dom tycker alltid att jag ska sitta ''ordentligt'' vid bordet..


 

När vi har ätit klart så måste jag och Madie skynda oss att borsta tänderna, annars missar vi bussen till skolan! Mamma säger att vi får skylla oss själva som inte kliver upp i tid, men hon är vuxen och fattar ingenting.


 

Jag och Madie sitter alltid bredvid varandra på bussen till skolan. Jag hade ju såklart hellre suttit bredvid Cornelia, men hon bor på andra sidan stan, så vi åker inte samma buss. Jag vill gärna sitta bredvid Jake också, men det vågar jag inte göra. Jake är en av de populäraste killarna på skolan och han är bara med de populära tjejerna, jag är inte en av dom, så jag skulle bara bli utskrattad om jag satte mig bredvid honom.


 

Åh, jag glömde visst, här är vårat hus! Det ligger lite avlägset, precis vid havet. Jag älskar det!


I nästa del av min berättelse kommer ni att få följa med mig under en hel dag i skolan, och ni kommer att få vara med mig och Cornelia! Det kommer att bli superkul!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 21 september 2013 16:44

Jag trodde att sims-lusten skulle komma tillbaka, men det har den inte gjort. Jag ger upp nu. Jag kommer inte att spela sims 3 mer, det är helt enkelt inte ett dugg roligt längre. Jag har funderat ett tag, och nu har jag tagit ett beslut. Jag komme...

Av Emilia - 30 augusti 2013 10:56

Jag kikade in här nyss för att kolla lite på statistiken, och OJ vad förvånad jag blev! Det är fortfarande ganska många som tittar in här varje dag, fast jag har skrivit att jag antagligen inte kommer att börja blogga igen. Jag uppskattar verkligen a...

Av Emilia - 3 augusti 2013 23:48

Jag har helt slut på sims-lust! Jag känner helt enkelt inte för att spela sims längre.   Jag har gjort allt jag kan för att vilja spela igen, jag har letat efter inspiration, läst andra simsbloggar, jag har till och med köpt ett nytt sims spel, m...

Av Emilia - 18 juli 2013 21:00

Här är min nya familj! Den består av mamma Hanna, hennes dotter Kaylee och deras två hästar Eclipse (den bruna) och Shiny star (ponnyn).                ...

Av Emilia - 14 juli 2013 02:02

Jag har inte bloggat på fyra dagar, förlåt för det. Jag tänkte iallafall kika in här nu eftersom jag ändå inte kan sova. Jag ska skriva om de sista fyra dagarna i ''30 days challenge''.   Day 27 - Finns det något du ogillar i sims? Vad? Jag ogi...

Ovido - Quiz & Flashcards